Renault Master III 2017
I u mladého auta se může vyskytnout problém s posilovačem řízení, nejinak tomu bylo i u 3 letého Renaultu Master III. Auto mělo na svůj věk poměrně vysoký nájezd (cca 200tis. Km).
Problém? Nefunkční pumpa posilovače řízení, „prostě volant jde ztuha jako v Trambusu“ .
V jednom z minulých dílů jsme Vám přiblížili v bodech opravu hřebenového řízení, dnes se však podíváme na opravu elektrohydraulického servočerpadla. Oprava je to mnohem složitější díky zakomponované elektronice uvnitř servočerpadla. Elektronickou část je nutno od mechanické jemně oddělit a odpájet el. desku, zde již při rozebírání hrozí poškození této části serva.
U elektrohydraulických servočerpadel je v naprosté většině případů na vině porucha v elekronické části serva. Porucha elektronické části může být zapříčiněna mnoha faktory, například: prolínající olej do elektronické části serva, náraz v oblasti servočerpadla, silně znečištěný servoolej, provozní opotřebení, výrobní vada, přetížení servočerpadla (dlouhé držení v max. vytočení kol)
Stručné nahlédnutí do procesu repase elektrohydraulického servočerpadla (pumpy):
1. Příjem a evidence zakázky
2. Diagnostika na zkušební stolici, výpis chyb na diagnostice, rozebrání mechanické části
3. Odpájení el. desky (řídící jednotky)
4. Čistění jednotlivých komponent obal, nádoba, zubové čerpadlo
5. Oprava chyby na el. desce, programování
6. Přetěsnění zubového čerpadla
7. Seskládání jednotlivých komponent v celek
8. Kontrolní diagnostika elektronické části serva
9. Tryskání, povrchová úprava
10. Test na zkušební stolici (zapojení do hydr. okruhu), test výstupního tlaku, test změny otáček, analýza odběru el. proudu v režimech jízda přímo a maximální vytočení kol
11. Zaslepení hydraulických otvorů, balení do fólie a krabice